fredag 28. august 2009

Min hemmelige pengereserve....

....var faktisk så hemmelig at jeg ikke visste om den selv en gang.....
Glad og fornøyd med en fridag hvor heimen skulle få litt etterlengtet omsorg gikk jeg friskt i gang med klesvask litt før kl. 8. En halv time senere skulle jeg tilfeligvis ned i fryseren (som står i vaskerommet nede i kjelleren), og oppdaget feilmelding på displayet på vaskemaskina. Fram med manualen (ja, jeg har den faktisk liggende rett ved siden av!) og fant ut at F3 betyr avløpsfeil.
Blæh!
Var ikke annet å gjøre enn å brette opp armene, og gripe nærmeste bøtte og begynne å tømme maskina for vann. Nærmere 20 liter senere var neste skritt å skru løs og ta ut avløpspumpa.
Og det var da jeg oppdaget den.
Min hemmelige pengereserve.
Ikke store summen, men nok til en Kaffe Latte på 7 eleven.
26 norske kroner
31 amerikanske cent
og
20 euro-cent.
Og ei hårspenne.....

Mitt tips er derfor: sjekk avløpet på vaskemaskina hvis du er HELT blakk og har veldig lyst på en Kaffe Latte på 7 eleven!


0 kommentarer: